Returvillkor
Vi har 14 dagars returpolicy, vilket betyder att du har 14 dagar på dig att begära retur från det att du mottog artikeln. Returfrakt kostar 299kr.
Företagskunder har således ingen ångerrätt.
Om du ska ha rätt till retur måste artikeln vara i samma skick som du mottog den i, oanvänd, med alla lappar kvar och i sin originalförpackning. Du måste även ha kvittot eller köpehandlingen.
Om du vill begära retur kan du kontakta oss på info@teche.se.
Om returen accepteras skickar vi dig en returfraktsedel samt instruktioner om hur och var du ska skicka paketet. Artiklar som skickas tillbaka till oss utan att retur först har begärts accepteras inte.
Om du har några frågor om returer kan du alltid kontakta oss på info@teche.se.
Skador och problem
Kontrollera din beställning när du tar emot den och kontakta oss omgående om artikeln är defekt, skadad eller om du har fått fel artikel, så att vi kan bedöma problemet och rätta till det.
Undantag/artiklar utan retur
Vissa tjänster anses vara förbrukade efter köp. Som nedgradering av mjukvara, det kan alltså inte ångras. Kontakta oss om du har frågor om eller problem med en viss artikel. Retur av varor som är köpa med tjänster behöver både varan och tjänster returneras. De är sammankopplade.
Ångerfrist på 14 dagar i EU
Om handelsvaror levereras i EU har du oaktat det ovanstående rätt att ångra eller returnera beställningen inom 14 dagar, utan krav på några särskilda skäl. Precis som ovan måste artikeln vara i samma skick som du fick den i, oanvänd, med alla lappar kvar och i sin originalförpackning. Vi kan komma att göra prisavdrag vid värdeminskning, om produkten är smutsig eller tagit skada. Även om produkten ej är återställd.
Återbetalningar
Vi meddelar dig när vi har tagit emot och kontrollerat returen, och om den återbetalningen godkänns eller inte. Om återbetalningen godkänns görs den automatiskt till den ursprungliga betalningsmetoden inom 14 arbetsdagar. Kom ihåg att det kan ta ett tag innan banken eller kreditkortsföretaget har behandlat returen så att den syns hos dig.
Om det har gått mer än 15 arbetsdagar sedan vi godkände din retur ska du kontakta oss på info@teche.se.
Villkor för reklamationer vid köp av begagnade produkter
Vi följer konsumentköplagen och erbjuder dig som kund möjlighet att reklamera produkter som är behäftade med ursprungliga fel. Reklamationsrätten gäller i tre år från köpet, men du som kund måste göra en reklamation inom skälig tid efter att felet upptäckts. Vi rekommenderar att du reklamerar snarast möjligt och senast inom 60 dagar efter att du upptäckt felet.
Så gör du en reklamation
1. Registrera reklamationen: Kontakta oss via vår mejl. Beskriv felet så detaljerat som möjligt och bifoga gärna bilder för att underlätta hanteringen.
2. Bedömning av reklamationen: När vi har mottagit din reklamation gör vi en bedömning av felet. Om det anses vara ett ursprungligt fel, erbjuder vi reparation, byte eller återbetalning, beroende på vad som är möjligt och rimligt.
3. Retur: Om vi godkänner din reklamation kommer vi att ge dig vidare instruktioner för att returnera varan. Observera att vi inte ansvarar för returfrakten om det visar sig att felet inte täcks av reklamationsrätten.
Vad omfattas av reklamationsrätten?
Reklamationsrätten täcker endast fel som fanns på produkten vid köptillfället och som inte orsakats av:
• Normalt slitage: Mindre brister eller tecken på användning som är förväntade för en begagnad produkt.
• Felaktig användning: Skador som uppstått till följd av felaktig hantering, vårdslöshet, olyckor eller bristande underhåll.
• Extern påverkan: Skador från yttre faktorer såsom fukt, eld eller andra olyckshändelser.
Specifika begränsningar för begagnade produkter
Begagnade produkter kan ha vissa tecken på användning som inte räknas som fel och därmed inte täcks av reklamationsrätten.
Kundens ansvar
• Förvara kvittot eller annan dokumentation som styrker köpet.
• Följ våra skötselråd för att undvika onödiga skador på produkten. Bristande underhåll kan påverka möjligheten att reklamera.
Har du frågor om din reklamation? Tveka inte att kontakta oss – vi finns här för att hjälpa dig!